En blogg om inredning, barn och pyssel...




fredag 22 februari 2013

Textil tryck...



"Tryckfabrik igång ;) här ska det bli kuddar!"

Hej Fredag!

Idag har jag varit hemma med en febrig liten dotter... hua var uppe i 41 grader i natt- stackars liten! :(
Men nu är hon på bättringsvägen, tur att det vänder så snabbt med feber!

Jag har provat på lite textil tryck och har använt mig av en plastfilm som jag skärt ut motiv och tryckt sedan med en liten "gummisvamp" eller vad man kan kalla det? ;)
hmmm ja som ni ser var det inte lätt (helst med den svarta färgen- korsen) att inte få färgen att glida in under filmen.... det blev lite kladdigt :)
Haha kanske man skulle gjort potatis tryck istället!? :)
Hästarna gick mycket bättre kanske det beror på att det var vit färg och lite gråare tyg?

Tyget jag använde var linne (tunnare, finare linne i vitt och grövre i grått)

Jag blev lite sugen på att köpa mig en riktig screentryck ram, en sådan använde vi när jag bodde i sthlm och skulle trycka upp motiv på våra kläder som vi designa och sålde... väldigt lätt att använda och snabbt och snyggt blir det!

....kanske man skulle investera i en sån igen och börja trycka lite barnkläder ;)

Ha en fortsatt fin fredag! (nästa gång kommer bilder på det färdiga kuddarna ;)

K R A M


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...